Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.
Susipažinkite su slapukų politika.
Alytaus „Volungės“ progimnazijoje startavo nauja iniciatyva „Mokinių dalyvaujamasis biudžetasׅ“. Tai demokratiškas sprendimų priėmimo procesas, kai mokiniai siūlo idėjas, kaip patobulinti mokyklos viešąsias erdves, jas apsvarsto ir išrenka labiausiai patikusias.
Dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos finansavimo tikslas – savivaldybės mokyklose skatinti mokinių iniciatyvas, stiprinti bendruomenes, kviečiant jas prisidėti prie mokinių finansinio raštingumo, pilietinio ugdymo ir kūrybiškumo skatinimo. Ši iniciatyva suteiks mokiniams daugiau galių patiems priimti sprendimus ir panaudoti mokyklos biudžeto lėšas. Bendruomenėse mokiniai įgyvendins tas idėjas, kurios jiems patiems atrodo svarbios ir reikšmingos. 2024 metais Alytaus miesto savivaldybė šiai iniciatyvai įgyvendinti ,,Volungės“ progimnazijai skyrė 3000 eurų, kurie bus panaudoti vienai - dviem mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvoms įgyvendinti.
Siekdami pasisemti idėjų ir gauti patarimų sklandžiam dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvų įgyvendinimui, 2024 m. kovo 21–26 d. progimnazijos mokiniai dalyvavo „Dalyvaujamojo biudžeto dirbtuvėse“, kurių tikslas – suteikti mokiniams žinių, kaip turint ribotus išteklius kūrybiškai žvelgti į mokyklos erdves, kaip įgyvendinti savo idėjas , kaip saugotis nuo sukčių. Renginio metu savo patirtimi ir įžvalgomis pasidalino Lietuvos banko Finansinio raštingumo centro vadovė dr. Viktorija Dičpinigaitienė, „Keliaujančių architektūros dirbtuvių“ projekto vadovės Evelina Vasiliauskaitė ir Margarita Kaučikaitė, Vilniaus „Ryto“ progimnazijos matematikos ir informacinių technologijų mokytoja Violeta Rynkevičienė.
Balandžio 30 d. progimnazijoje vyko dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvų pasiūlymų viešas pristatymas. 5-8 klasių komandos pateikė penkiolika pasiūlymų, kaip būtų galima atnaujinti mokyklos erdves, kad jos taptų gražesnės ir patrauklesnės. Pasibaigus pristatymams, 4-8 klasių mokiniai balsavo už dvi labiausiai patikusias idėjas. Suskaičiavus rezultatus, daugiausiai balsų surinko du pasiūlymai: „Žaidimų kampelis“ ir „Poilsio zona“. Juos progimnazija turės įgyvendinti iki 2024 m. gruodžio 1d.
Tikimės, kad dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos įgyvendinimas mokykloje taps puikiu pavyzdžiu, formuojančiu mokinių vertybes, skatins kurti atvirą sprendimų priėmimo kultūrą.
Giedrė Mažeikienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui