Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.
Susipažinkite su slapukų politika.
Net mažiausi žingsneliai gali atvesti į didelius atradimus. Tuo jau ne pirmus metus įsitikina Alytaus Dainavos progimnazijos 5-8 klasių mokiniai bei mokytojai atlikdami praktines-tiriamąsias veiklas. Birželio 17-20 dienomis įvairiose erdvėse buvo renkama informacija nurodyta tema, tyrinėjama aplinka, atliekami eksperimentai. Ką įdomaus ištyrė ir atrado ugdytinia
Darbų būta įvairių ir įdomių. Penktokai atliko tiriamąjį darbą „Herojai ir lyderiai“. Jie, apklausę 5-6 klasių mokinius, išsiaiškino herojų savybes, o būdami trijų dienų Nemunaičio stovykloje „Herojai“ pagal nuveiktus darbus ir tam tikras savybes atpažino klasės lyderius. Kiti penktokai pasirinko temą „Pasaka – kelias į draugystę“. Mokiniai mokėsi draugiškumo, kūrybiškumo, gražaus bendravimo ir meilės tyrinėdami vieną liaudies pasaką „Ropė“ lietuvių-rusų-vokiečių kalbomis. Įkvėpti šios pasakos ieškojo draugystės mokyklos darže, Alytaus Jurgio Kunčino viešojoje bibliotekoje, Jaunimo parke, kūrė komiksus trijomis kalbomis ir visus savo atradimus sutalpino į elektroninę knygą, sukurtą Book Creator skaitmeniniu įrankiu. Šeštokai kaip tikri istorikai ir mokslininkai pristatė rimtus tiriamuosius darbus – „Žydų Holokaustas Alytuje 1941-44 m.“ ir „Statistika ir demografiniai pokyčiai Alytaus apskrityje“. Vaikai lankėsi Alytaus sinagogoje, Vidzgirio miške, ieškojo informacijos apie žydų gyvenimą, fiksavo vietoves, menančias holokausto laikotarpį, ištyrė Lazdijų, Varėnos, Druskininkų ir Alytaus miesto demografinių pokyčių priežastis.
Tiriamaisiais darbais nustebino ir vyresnieji mokiniai. Septintokai aiškinosi, kokių geometrinių figūrų aplinkoje daugiausia. Jie fotografavo, konstravo ir kūrė išmanų namą (tiriamojo darbo tema „Erdvinės figūros aplinkoje“). Kitos klasės tyrinėtojai savo darbe „(Ne)pasiklydę vertime“ gilino anglų ir lietuvių kalbos žinias, vertė eilėraščius iš vienos kalbos į kitą, kūrė eilėraščių elektroninę knygą. Aštuntokai taip pat išsiskyrė įdomiais darbais. Vieni lankėsi Alytaus regiono atliekų tvarkymo centre, gilino žinias edukaciniuose užsiėmimuose. Remdamiesi sudarytos apklausos duomenimis išsiaiškino, kiek per metus Alytaus regiono žmonės išmeta maisto atliekų, koks išmetamo maisto kiekis mokyklos valgykloje, kokie maisto produktai dažniausiai išmetami, pateikė rekomendacijas, kaip sumažinti išmetamų maisto atliekų kiekį (veiklų tema - „Maisto švaistymas“). Labai netikėta, bet įdomi kita tiriamojo darbo tema – „Plastikas ir mes“. Mokiniai bandė išsiaiškinti, kokiais ženklais žymimi plastikos gaminiai, kaip sumažinti aplinkos taršą, taisyklingai rūšiuoti ir meniškai pritaikyti nereikalingus plastikinius daiktus. Panaudodami plastikinius kibirus jie atliko nuostabius muzikinius kūrinius. Tiriamajame darbe „Mada – tai ne tik drabužiai“ aštuntokai tyrė lietuviškos kosmetikos gamintojų produkciją, skatino naudoti lietuviškas prekes, gamino rankų darbo muilą su įvairiais ekologiškais priedais.
Jauniesiems tyrėjams padėjo mokytojai, klasių vadovai. Esame dėkingi jiems už palaikymą ir galimybę augti per patirtis. Tokios patirtys įkvepia toliau tyrinėti, mokytis, siekti žinių ir būti smalsiems.
Alytaus Dainavos progimnazijos informacija