BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Susipažinkite su slapukų politika.


Laimingos mokyklos link

2024 02 20

Alytaus Dzūkijos mokykloje vasario 19 dieną įvyko tarptautinė konferencija „Kokybiškas švietimas ir gerovė: laimingos mokyklos link“.

Dzūkijos mokykla 2020 metais rengdama projektą ir siekdama gauti programos Erasmus akreditaciją, vieną iš trijų mokyklos vystymo tikslų pasirinko mokinių gerovę, o galutinį tikslą pasirinko - Laimingos mokyklos kūrimą. Pasirinkta tema yra vis aktualesnė šiandieniniame pasaulyje, nes mokykla dabar suprantamas kaip vieta, kurioje ugdomas ,,visas vaikas“, kuris iš mokyklos turėtų išeiti įgijęs subalansuotus pažintinius, socialinius ir emocinius įgūdžius, kad galėtų susidoroti su XXI amžiaus iššūkiais. 
 ,,Kalbant apie švietimo kokybę vertėtų išskirti du požiūrius: ekonominiai veiksniai, orientuoti į išmatuojamus kiekybinius rezultatus, bei sociokultūriniai veiksniai, grįsti emociniu, psichologiniu ir socialiniu mokinio gerovės aspektu. Šiuo atveju labai svarbu išlaikyti pusiausvyrą, kuri deklaruojama ir Geros mokyklos koncepcijoje – kai svarbiausiu sėkmingos mokyklos veiklos požymiu laikomi geri (pageidaujami, priimtini) ugdymo(si) rezultatai ir turtingos, įsimenančios, prasmingos, malonios gyvenimo mokykloje patirtys. Vis tik dar ir dabar visuomenėje dominuojantys lūkesčiai švietimui, susiję su vienu pagrindinių laikomu švietimo kokybės matų, t.y. tarptautiniais mokinių tyrimais, nacionaliniais testavimais, ar kitais kiekybiniais rezultatais, o socialinio emocinio ugdymo svarba vertinama nepakankamai“ - teigė konferenciją moderavusi Dzūkijos mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jolanta Savukynienė. Tad ši konferencija ir buvo skirta pasidalinti pozityvaus ugdymo strategijomis, saugios psichosocialinės aplinkos kūrimu, laimingos mokyklos koncepcija, bei metodų įvairove, orientuota į kiekvieno besimokančiojo gerovę. O jos aktualumą rodo ir gausi dalyvių auditorija, atvykusi iš įvairių Lietuvos kampelių – sulaukėme grupių iš Šalčininkų r., Šiaulių, Kauno, Druskininkų, Molėtų r., Ignalinos r., Švenčionių r., Trakų r., Lazdijų r., Alytaus r. savivaldybių ir, žinoma, Alytaus miesto švietimo įstaigų.

Konferenciją atidarė ir sveikinimo žodį tarė Dzūkijos mokyklos direktorė V. Sušinskienė, kuri savo kalboje akcentavo kokybiško švietimo svarbą, ypač didelį dėmesį skiriant vaiko emeocinei ir psichologinei sveikatai. Vaiko gerovės kūrimas mokykloje -aktuali tema visoje Europos sąjungoje.

 Konferencijos dalyvius pasveikino ir Alytaus miesto savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Loreta Šernienė. Ji akcentavo temą svarbą ir palinkėjo dalyviams konstruktyvaus darbo.

Konferencijos svečias LR Seimo narys, vaikų ir paauglių psichiatras L. Slušnys pabrėžė, kad siekiant rūpintis kiekvieno mokinio gerove, reikia pradėtinuo  mokyklos saugumo, saugumo taisyklių kūrimo ir jų laikymosi. Jo pranešime buvo akcentuojama vaiko galimybė rinktis- darbo tempą, darbo būdą, darbo įrankius. Tik saugioje, tvarkingoje, estetiškoje aplinkoje ugdomos kūrybiškos, laisvos, pozityvios asmenybės. 

 Alytaus Senamiesčio pradinės mokylos direktorė J. Petkevičienė pranešime pristatė, kaip kuriamas senamiestuko pasaulis. Svarbiausias mokyklos demokratinio ugdymo principas- vaikas turi būti išgirstas, todėl mokyla pradinių klasių mokinius įtraukia į svarbių sprendimų priėmimą, skatina juos prisiimti atsakomybę už sprendimus.
  Į konferenciją nuotoliu jungėsi Švedijos Sandgarskolan  mokyklos mokytojai, kurie pristatė savo mokyklos gerovę, Latvijos Liepojos Centro pradinės mokyklos mokytoja, kuri aptarė, kaip jų mokykloje rūpinamasi vaiko emocine gerove. 

Vilniaus Volungės darželio- mokyklos mokytoja J. Bortkevičienė kalbėjo apie nuolatinio tobulinimo metodologijos, atkeliavusios iš Nyderlandų, taikymą. Ji pabrėžė, kad labai svarbios aiškios taisyklės, kurių laikytis turi tiek mokiniai, tiek mokytojai, mokymo(si), tobulėjimo tikslų išsikėlimą, refleksiją, prie kurios nuolat reikia grįžti.

 Viena iš esminių priemonių kuriant pozityvius santykius yra bendradarbiavimo kultūra. Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijos mokytojos J.Tamašauskienę ir J.Katauskienė pasidalino patirtimi apie pozityvių santykių ir bendradarbiavimo kultūros kūrimo mokytojų  komandoje. Mokytojų bendradarbiavimas, komunikavimas, emocinė gerovė yra svarbus veiksnys kuriant santykius su mokiniais, juos ugdant.

Konferencijoje daugiausia pranešimų skaitė Alytaus Dzūkijos mokyklos mokytojai. T. Gurskis, specialiųjų klasių mokytojas, pristatė patirtį, kaip laimė matuojama mūsų mokykloje. Jis teigė, kad laimingos mokyklos koncepcija siejama su pozityvaus ugdymo strategijomis ir yra orientuota į mokinio gerovę, emocinę sveikatą ir sėkmę. Ši strategija sukurta pagal amerikiečių psichologo Martino Seligman 2002 m. autentiškos laimės teoriją, kurioje ji pasiūlė plėtoti savo stipriąsias savybes. Mūsų mokykloje tai ugdoma per pozityvius darbo metodus. Visi siūlomi metodai yra sukelti mokyklos duomenų bazėje  ir  jais naudotis gali visi   mokyklos darbuotojai. Pateikiama virš 50 pozityvaus ugdymo metodų. 

Savanorystė neatsiejama visuomenės vystymosi ir gerovės stiprinimo proceso dalis, skatinanti solidarumą, bendradarbiavimą ir tarpusavio pagarbą. Kaip mokiniai savanoriauja,  kokie metodai taikomi mūsų mokykloje pristatė Alytaus Dzūkijos mokyklos mokytoja D.Lebedinskaja. Ji aptarė savanorystės žingsnius- nuo poreikių ištyrimo, planavimo iki projekto pristatymo kitų klasių mokiniams ir refleksijos. 

Metodais, skatinančiais bendradarbiauti bei padedančiais įtraukti įvairių gebėjimų vaikus į organizuojamas veiklas ugdymo procese, pasidalino D. Kundrotienė ir S. Gavelienė, Alytaus Dzūkijos mokyklos mokytojos.Jos kalbėjo apie mūsų mokyklos patirtį  specialiosioms klasėms turėti klases partneres, su jomis įsitraukti į  įvairias pamokines ir užklasines veiklas, pristatė kartu atliktus projektus. 

Siekiant pozityvaus mokyklos mikroklimato veiksminga plėtoti socialinių ir prevencinių programų vykdymą mūsų mokykloje nuosekliai įgyvendinama Socialinio emocinio ugdymo Lions-Quest programa, o nuo 2021 metų diegiama 3Q - sveikatos ugdymo programa, paremta asmenybės brandos ir visapusiškos sveikatos, fizinės, psichinės ir socialinės, ugdymu per savęs pažinimą ir tvarių įgūdžių bei įpročių formavimą. Programas,  vedančias laimingos mokyklos link pristatė Dzūkijos mokyklos mokytojos.E. Rimašauskienė ir S. Vosylienė.

Dzūkijos mokyklos mokytojos R.Dudzinskienė ir J.Pocevičienė pristatė metodus, mokančius mokinius siekti savo išsikeltų tikslų. Jos pranešime akcentavo savivaldžio mokymosi naudą, pristatė savo patirtį taikant įvairius metodus, skatinančius mokinių pozityvumą, kūrybiškumą, mąstymą. Pranešimą jos užbaigė T.Robinso žodžiais: ,,Jei darysite, ką visą laiką darydavote, gausite tai, ką visą laiką gaudavote.“ Jie iliustravo ugdymo kokybės priklausymą nuo ugdymo būdų.

Konferencijos dalyviai išgirdo daug praktinių patirčių, kuriomis buvo kreipiamas dėmesys į svarbiausius veiksnius, lemiančius laimingos mokyklos kūrimą ir skatinančius mokinių  bei mokytojų gerovę, emocinį bei socialinį vystymąs, juk laiminga mokykla yra vieta, kurioje kiekvienas bendruomenės narys jaučiasi saugus, vertinamas, ir galintis tobulėti.
 

Alytaus Dzūkijos mokyklos informacija

Įvertinti naujieną



Balsai -/5 (Balsų 6)
Dalintis:
Paskutinė atnaujinimo data: 2024-02-21