Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.
Susipažinkite su slapukų politika.
Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, atsižvelgiant į jų socialinę, kultūrinę įvairovę, siekiant šalinti kliūtis mokymuisi ir dalyvavimui įvairiapusiškame švietime. Vadovaudamiesi šiomis nuostatomis progimnazijos pedagogai mokosi, taiko įgytas žinias praktikoje, kad kiekvieno mokinio poreikiai būtų maksimaliai patenkinti.
2023-2024 mokslo metais progimnazijos pedagogai dalyvauja tarptautiniame Erasmus+ projekte „Mokomės iš įtraukiojo ugdymo mokytojų“ (2023-1-LT01-KA122-SCH000122786).
Projekto tikslas: tobulinti įtraukaus ugdymo kompetencijas, siekiant sudaryti sąlygas įtraukti visus mokinius, nepaisant skirtingų jų kultūrų ir gebėjimų.
Lapkričio 13 – 18 dienomis, laikinai einanti direktoriaus pareigas Daiva Čepanonienė, socialinė pedagogė Ramutė Vitienė ir Neformaliojo švietimo skyriaus vedėja Aira Visockaitė dalyvavo pirmuose projekto mokymuose, kuriuos organizavo „CEKDEV Tarptautinė švietimo ir plėtros akademija“ (CEKDEV International education and development academy), kuri įsikūrusi Antalijos mieste, Turkijoje. Pagrindinis mūsų mokymų tikslas buvo gilinti žinias įtraukiojo ugdymo srityje. Įgytos žinios suteiks dar daugiau galimybių ugdyti mokinius, kuriems reikia pritaikyti turinį prie jų patirties, kad kiekvienas mokinys patirtų mokymosi ir pažinimo sėkmę bei turėtų lygias galimybes. Mokymų metu pristatėme savo progimnaziją, pasiruošimą įtraukiąjam ugdymui, Tūkstantmečio mokyklų programą, kurioje dalyvaudami, sieksime pagerinti mokinių ugdymo(si) rezultatus, turėsime galimybę efektyviai pritaikyti ugdymo aplinkas mokiniams. Akademijos lektoriai pristatė Turkijos švietimo sistemą, mokė metodų, kaip paskatinti mokinius dalyvauti įvairiose veiklose, kaip jiems susidoroti su nesėkmėmis ir sėkme. Visų mokymų metu buvo akcentuojama mokyklos bendruomenės bendradarbiavimo svarba: mokiniai, mokinių tėvai, mokytojai. Tik bendro darbo dėka mokinys patirs sėkmes. Taip pat neatsiejama sėkmės dalis įtraukiąjame ugdyme - patraukli, kokybiška, saugi ir įtrauki ugdymosi aplinka įvairių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams.
Mokymų metų aplankėme centrą, kuriame teikiama pagalba autistiškiems vaikams, taikant ABA terapiją. Šiame centre teikiama ir kita pagalba, jame gali lankytis nuo 300 iki 1000 vaikų, turinčių įvairių raidos sutrikimų.
Sekantys projekto mokymai vyks sausio mėnesį Pixie akademijoje, Mugla/Dalaman mieste, Turkijoje. Mokymuose dalyvaus 3 progimnazijos pedagogai.
Tikimės, kad mokymuose įgyta tarptautinė patirtis, žinios ir išmokti metodai bus naudingi tobulinant pedagogų kompetencijas įtraukiojo ugdymo srityje.
Ramutė Vitienė,
Alytaus Likiškėlių progimnazijos socialinė pedagogė