BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Susipažinkite su slapukų politika.


ERASMUS+ kvalifikacijos tobulinimo kursai apie įtraukųjį ugdymą

2024 03 19
erasmus

Europass Academy Barcelona kvalifikacijos tobulinimo centras organizavo tobulinimo kursus įtraukiojo ugdymo tema – „We are all Special: Inclusion and Support for Students with Special Needs in and out of the Classroom“ („Mes esame visi ypatingi: įtraukimas ir parama specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams klasėje ir už jos ribų“), kuriuose šių metų kovo 11-16 dienomis dalyvavo Alytaus „Sakalėlio“ pradinės mokyklos direktorė Virginija Vitunskaitė ir direktorės pavaduotoja ugdymui Rima Tarasevičienė (pagal #Erasmus+ KA121 projektą Nr. 2023-1-LT01-KA121-SCH-000135635).

Švietimo bendruomenėms ypač aktualus įtraukusis ugdymas, apimantis ne tik mokinius, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių ar negalių, patiriančių psichologinius, elgesio, intelektinius, fizinius, mokymosi sunkumus, bet visus mokinius, nepriklausomai nuo jų sveikatos būklės, socialinės ar kultūrinės padėties. 

Europass Academy Barcelona kvalifikacijos tobulinimo centro mokymų lektorė Marina Clauzet akcentavo, jog mokymosi kontekste emocijos, jų raiška, valdymas yra ypač svarbios, nes jos turi įtakos mokinių mokymosi motyvacijai, informacijos suvokimui, pažinimui, dėmesiui, atminčiai ir veikia tiek patį mokymosi procesą, tiek jo rezultatus. 
Mokiniai ugdymosi proceso metu patiria įvairias emocijas: džiaugsmą, viltį, pasididžiavimą, nerimą, gėdą, nusivylimą, pyktį, smalsumą, pasimetimą, pasibjaurėjimą ir kt. Emocijos yra reakcijos į konkrečias situacijas, todėl mokymosi situacijas galima modeliuoti taip, kad mokiniams būtų sukeltos ugdymui ir ugdymuisi naudingos emocijos. Kursų lektorė perteikė paveikius mokymo, atpalaidavimo, komunikacijos metodus, kurie padeda kurti palankią, emociškai saugią ugdymosi aplinką, nekeliančią mokiniams baimės ar nerimo. Kursų metu buvo pateikta įvairių praktinių metodų, kaip įtraukti mokinius į veiklas, motyvuoti; praktiškai išbandyti IT metodai, tinkantys disleksijos, disgrafijos, diskalkulijos bei aktyvumo ir dėmesio sukaupimo problemas patiriantiems mokiniams. Diegiant mokyklose įtraukųjį ugdymą ypač skatinta taikyti kūrybiškumo pratimus, meno terapiją, nes ji išlaisvina, padeda išreikšti ir suprasti asmenines emocijas per kūrybinį procesą, kuris palengvina išspręsti kilusias psichologines problemas, pakoreguoti elgesį ir emocijas, sumažinti stresą ir padidinti pasitikėjimą savimi. Vaikams meno terapija taip pat padeda praturtinti jutiminę patirtį, bendravimo įgūdžius, vaizduotę, smulkiąją motoriką, pažintinius gebėjimus. 

Kvalifikacijos tobulinimo kursų metu susipažinta su Barselonos universiteto infrastruktūra, studijų erdvėmis, biblioteka, mokslui ir poilsiui sukurtomis erdvėmis –  egzotinių augalų parkais, kiemeliais, skirtais studentų laisvalaikiui, apmąstymams, atsipalaidavimui, projektiniam darbui bei pasimėgavimui gamta. 

Šie kvalifikacijos tobulinimo kursai buvo naudingi dėl to, kad mokykloje, įgyvendinat įtraukųjį ugdymą, ypatingai svarbu taikyti specialius ugdymo metodus, užtikrinti emociškai saugią ir patrauklią aplinką, taikyti kūrybiškus, paveikius įtraukiojo ugdymo metodus, orientuotus į individualius mokinių poreikius.

Direktorė Virginija Vitunskaitė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rima Tarasevičienė

Įvertinti naujieną



Balsai -/5 (Balsų 3)
Dalintis:
Paskutinė atnaujinimo data: 2024-03-21