BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Susipažinkite su slapukų politika.


Ar įmanoma sėkmingai įgyvendinti įtraukųjį ugdymą lopšelyje-darželyje?

2024 12 13


Gruodžio 12 dieną Alytaus lopšelyje – darželyje „Pušynėlis“ vyko diskusija apie tai, kaip lopšeliams - darželiams sekasi teikti pagalbą vaikams, patiriantiems ugdymosi sunkumų. Diskusijoje dalyvavo logopedės, mokytojos ir mokinio padėjėjos iš Alytaus lopšelio-darželio „Pušynėlis“, Alytaus lopšelio-darželio „Du gaideliai“ ir jo skyriaus „Linelis“. Lopšelio-darželio „Pušynėlis“ direktorė Aldona Česnulienė, tardama įžangos žodį, priminė, kad įtraukusis ugdymas - tai mokymasis gyventi žmonių įvairovėje ir mokytis iš skirtybių, o mūsų, pedagogų,  užduotis - ugdymo procesą nuolat keisti ir tobulinti, siekiant atliepti įvairius vaikų poreikius. Lopšelio -  darželio „Du gaideliai“ logopedė Rūta Ivanauskienė pristatė struktūruoto ugdymo metodą, jau nuo 2023 metų tikslingai diegiamą trejų metų vaikų grupėse, o nuo 2024 metų – lopšelio, trejų ir ketverių metų vaikų grupėse. Šio metodo tikslas -  padėti vaikams tapti labiau savarankiškiems, išsiugdyti kasdienio gyvenimo įgūdžių, susilpninti nerimą, įtampą, elgesio sutrikimus, suteikti jų gyvenimui džiaugsmo ir prasmės.

Ir svarbiausia, kad jis suteikia apčiuopiamos naudos visiems vaikams, nes moko siekti tikslų, bendrauti,  suvokti laiką,  įtvirtina rutinos įgūdžius, formuoja socialinius įgūdžius bei emocinę brandą,  palaipsniui moko nepriklausomumo. Mokytojai gali aiškiai pamatuoti rezultatus. Mokytoja Ilona Lazauskienė papasakojo, kaip struktūruoto ugdymo metodas padėjo jos ugdytiniui per vienerius metus pasiekti akivaizdžios pažangos. Sėkmės istorijomis pasidalijo skyriaus „Linelis“ mokinio padėjėja Rima Rinkevičienė, lopšelio – darželio  „Pušynėlis“ mokinio padėjėjos Daiva Petravičienė, Lina Packevičiūtė, Jolanta Kubilienė ir logopedė Lina Grinkevičienė, mokytojos Dalia Stašiūnienė, Vaida Selevičienė, Jurgita Danisevičienė ir Loreta Žulienė. Jos pristatė vaizdinę medžiagą apie ugdymo metodus, lėmusius sėkmingą vaikų pažangos ūgtį – tai aiškios vaikams suprantamos taisyklės, paskatinimai už teisingai atliktą veiksmą - kuo daugiau paskatinimų, tuo pasiekiamas didesnis efektas. Mokytojos gausiai naudoja vizualines priemones.

Gerų rezultatų pasiekiama per meninio ugdymo, fizinio ugdymo pedagogų, logopedo užsiėmimus, vedamus grupei vaikų arba individualiai, nusiraminimo veiklas sensoriniame kambaryje. Visos pranešėjos pabrėžė mokytojų, švietimo pagalbos specialistų ir tėvų komandinio bendradarbiavimo svarbą bei nuolatinio mokymosi naudą.

Lopšelio-darželio „Du gaideliai“ direktorė Vitalija Vitkauskienė pasidžiaugė, kad darbuotojai nesibijo iššūkių, ir akcentavo, kad sėkmė priklauso nuo mūsų vertybių – įstaigos ir kiekvieno darbuotojo atskirai, nuo mūsų požiūrio, kolegialaus bendradarbiavimo (nuolatinio mokymosi), komandinio darbo, pozityvaus bendradarbiavimo su vaikų tėvais, jų įtraukimo, kasdieninio darbo kokybės ir aplinkų pritaikymo (kuo pasigirti dar negalime). Susitikimo pabaigoje lopšelio-darželio „Pušynėlis“ svečių laukė staigmena – direktorė Aldona Česnulienė pasidžiaugė produktyvia diskusija, įteikė kalėdinę dovanėlę ir pakvietė  apsilankyti naujai įrengtame sensoriniame kambaryje ir išbandyti įvairias atsipalaidavimo metodikas. Neabejojame, kad šis susitikimas prisidės prie  bendradarbiaujančių įstaigų pažangos.

Vilma Masionienė
Alytaus lopšelio-darželio „Du gaideliai“
 direktorės pavaduotoja ugdymui

Įvertinti naujieną



Balsai -/5 (Balsų 0)
Dalintis:
Paskutinė atnaujinimo data: 2024-12-13