BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Susipažinkite su slapukų politika.


Alytaus „Sakalėlio“ pradinėje mokykloje vykdomos veiklos pagal STEAM ugdymo modelį

2024 01 25

Šiais mokslo metais Alytaus „Sakalėlio“ pradinėje mokykloje vyksta didelė įvairovė veiklų pagal STEAM ugdymo modelį, kur itin aktyviai ir noriai įsitraukia visi mokiniai ir mokytojai. Didžiulį poveikį tam turi mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kursai (pagal #Erasmus+ KA121 projektą Nr. 2023-1-LT01-KA121-SCH-000135635) rudenį Suomijoje pagal suteiktą mokyklai Erasmus+ akreditaciją bendrojo ugdymo srityje iki 2027-12-31. 

Mokymų „STEAM in School Education“ Suomijoje metu mokyklos mokytojai susipažino su Suomijos švietimo sistema ir STEAM ugdymo privalumais švietimo įstaigose, kur mokiniai kuria idėjas ir jas įgyvendina projektuodami ir konstruodami bei ugdosi dalykines ir bendrąsias kompetencijas. Taip pat mokymų dalyvius ypatingai sužavėjo tvarumo idėjos, todėl STEAM metodai ir tvarumas integruojami mokykloje į bendrojo bei neformalaus ugdymo turinį, veiklos fiksuojamos STEAM dienoraštyje, o mokinių darbai atlikti pagal STEAM metodiką bei galutinių produktų kūrimo procesas fiksuojami nuotraukose, kurios eksponuojamos mokyklos stenduose. 

Kalėdinio laikotarpio metu mokiniai kūrė kalėdinius žaisliukus iš ledų ir čiulpinukų pagaliukų, vatos gabalėlių, medžio gabalėlių, juos puošė, spalvino, kabino ant eglutės ir jais dekoravo mokyklos lauko erdves. Matematikos pamokose mokiniai, pradėdami mokytis dviženklius skaičius juos kūrybiškai pavaizdavo konstruodami Lego kaladėles, skaičiai buvo kuriami ir iš pieštukų bei pagaliukų. Dalis pasaulio pažinimo pamokų vyksta lauke, kur mokiniai matuoja ir fiksuoja sniego dangos storį trijose skirtingose vietose: po medžiais, atviroje vietovėje ir ant suoliuko. Pailgintose grupėse iš antrinių žaliavų mokiniai sukūrė žaidimą „Lietuva – krepšinio šalis“. Anglų kalbos pamokose mokiniai eksperimentavo ir kūrė savo vardų vizualizacijas, naudojo įvairias priemones: akmenukus, riešutus, makaronus, obuolius, Lego kaladėles ir kt. Trumpalaikio projekto „Mano vardas pats gražiausias“ dalyviai įsitikino, kad savo vardą galima parašyti ne tik tradicinėmis rašymo priemonėmis. Lietuvių kalbos pamokoje integruotoje su sportu mokiniai iš spalvotų šiaudelių – konstruktorių (įsigytų Suomijoje) konstravo futbolo kamuolį, analizavo kamuolio sudėtinių dalių kiekį apvalumui išgauti, geometrines figūras, kurios sudaro futbolo kamuolį ir siejo su pamokoje skaitytu tekstu. 

STEAM ugdymo metodo integracija į bendruosius ugdymo dalykus padeda ne tik integruoti penkias ugdymo sritis (gamtos mokslus, matematiką, technologijas, inžineriją, menus), bet ir nuosekliai plėtoja mokinių kompetencijas ir gebėjimus: atsirinkti informaciją, ją analizuoti bei interpretuoti, ieškoti sąryšio su mokslu, faktais ir esamais technologiniais sprendiniais, mokslo žinias taikyti skirtinguose kontekstuose, racionaliai spręsti realaus pasaulio problemas, kurti. Džiaugiamės matydami, kaip mokiniai įsipareigoja veikloms ir kiekvienas mokinys atskirai prisideda prie bendro tikslo – kurti, dalintis, džiaugtis kūrybiškumu, praktines žinias panaudoti praktiškai.

Alytaus „Sakalėlio“ pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rima Tarasevičienė
 

Įvertinti naujieną



Balsai -/5 (Balsų 5)
Dalintis:
Paskutinė atnaujinimo data: 2024-05-09