Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.
Susipažinkite su slapukų politika.
Alytaus miesto savivaldybės TŪM II vadovų ir pedagogų, specialistų komanda senuosius metus palydėjo Karalienės Mortos mokyklose Vilniuje ir Kaune. 30 stažuotės dalyvių turėjo galimybę dalyvauti „Gerųjų patirčių praktikos“ stažuotėje, kurią sudarė dviejų dienų kvalifikacijos tobulinimo programos „Lyderystė veikiant mokykloje ir klasėje“ Vilniuje ir „Sėkmingas kultūrinis ugdymas“ Kaune. Mokymų koordinatorė Aušra Rabašauskienė sudarė galimybes abi stažuotės dienas įgyti patirties iš visos bendruomenės atstovų – vadovų, mokytojų, mokinių. Viena sėkmingiausių Lietuvoje veikiančių ir tarptautinėmis praktikomis besiremianti Karalienės Mortos mokyklos bendruomenė nuoširdžiai priėmė ir pasidalino savo lyderystės ir kultūrinio ugdymo patirtimis, siekdama įkvėpti ir perduoti savo pasiteisinusią praktiką, kuri padeda siekti jaunuoliams ne tik aukštų akademinių rezultatų, bet ne mažiau sėkmingai ugdyti mokinių asmenybes.
Stažuotės dalyviai kiekvienoje mokykloje išklausė vadovų, tėvų, mokinių pranešimus apie augimo mąstyseną ir vertybėmis paremtą vadovavimą, kuriant mokyklos bendruomenės kultūrą, vadovų veiklą profesinei lyderystei stiprinti, paremtą tarptautine Briuselio mokyklų patirtimi, susipažino su mokyklos Mokytojų akademijos, mentorystės ir koučingo praktikomis, kurių taikymas padeda įgalinti ir įsigalinti mokinių tėvams, mokiniams. Ne mažesnio dėmesio susilaukė kultūrinio ugdymo menų pamokose praktika, atskleista pranešime „Picasso pirmoje klasėje – per anksti? Aštuntoje – per vėlai“. Jau nuo ankstyvo amžiaus mokiniai mokomi domėtis įžymių žmonių biografijomis, jų nuopelnais Lietuvai, pasauliui. Lankytose mokyklose dalyviai susipažino su nuoseklaus kontekstinio ugdymo principais, bendruomenės emocinio intelekto ugdymo būdais, mokinių savipagalbos įgūdžių formavimo priemonėmis. Mokinių tėvai mielai pasidalino apie tapimo ugdymo bendrakūrėjais istorijomis.
Karalienės Mortos mokyklos aplinkos, kabinetai turi vienodą dizaino standartą, todėl pakeitus mokymosi pakopą, ugdymosi aplinkoje išlaikomas tęstinumas ir mokiniai apsaugomi nuo papildomų streso faktorių. Nustebino tai, kad visa mokyklose viešinama vaizdinė medžiaga yra ugdomojo turinio, daug dėmesio skiriama charakterio formavimui, siekiami tikslai grindžiami pasitelkiant filosofines koncepcijas (pvz., Jungo archetipais ir pan.). Visoje ugdymosi aplinkoje vienodai puoselėjamos vertybės, vienodi sąvokų plakatai, atvira erdvė mokytojo ir mokinio klausimams, pozityvaus elgesio disciplina padeda kryptingai formuoti lūkesčius tinkamo mokinio elgesio modeliui. Įvairios lyderystės formos – asamblėjos, mėnesio mokytojo ir mokinio rinkimai, mentorystė per asmeninio augimo pamokas, savanorystės puoselėjimas, kalbėjimui skirti metų projektai, konceptuali skaitymo skatinimo strategija – tai tik kelios mus sužavėjusios idėjos, apie kurias reflektavome stažuotės dalyvių komandoje.
Antros dienos stažuotės pabaigą vainikavo veikla su Karalienės Mortos mokiniais Kauno M. K. Čiurlionio muziejuje. Dalyviai turėjo galimybę susipažinti ir pajausti, kaip ugdymo turinys praturtinamas konkrečiomis mokyklos ir miesto muziejų bendradarbiavimo formomis, išbandėme stažuotės refleksiją naudodami M. K. Čiurlionio paveikslus.
Stažuotė Alytaus miesto savivaldybės TŪM II dalyviams padėjo suvokti, kad tiek privačių, tiek valstybinių mokyklų tikslas yra bendras, cituojant Karalienės Mortos mokyklos steigėją – „kūrybingos, tvirtos, drąsios, jautrios ir pagarbios asmenybės ugdymas“. Džiaugiamės turėję galimybę susipažinti su Karalienės Mortos mokyklos savitumu - konceptualiu ir kontekstiniu ugdymo organizavimu, pradėtų veiklų tęstinumo ir tvarumo pavyzdžiais. Stažuotės dienos tapo naujų idėjų įkvėpimo dienomis.
Vyta Šiugždinienė, Alytaus Putinų gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, TŪM II lyderystės srities koordinatorė
Pagal Tūkstantmečio mokyklos programą projektas finansuojamas Europos Sąjungos Next Generation EU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra