Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Susipažinkite su slapukų politika.


Skaitymo skatinimo projektas „Knygų laikas“ pailgintos dienos grupės ir specialiųjų ugdymo(si) poreikių turintiems vaikams

2020 12 15

Besibaigiant neeiliniams, kupiniems išbandymų metams, baigiasi ir nuostabus skaitymo skatinimo projektas „Knygų laikas“, skirtas pailgintos darbo dienos grupės ir specialiųjų ugdymo(si) poreikių turintiems vaikams. Projektas kvietė į literatūros ir meno užsiėmimus, kuriuose skaitymas ir knyga buvo smagaus laiko praleidimo įkvėpėjai. Neabejotinai svarbiausias tikslas – parodyti vaikui, kad skaitymas yra malonumas ir džiaugsmas, pramoga ir puikus laisvalaikio praleidimo būdas.
Projekto dalyviams buvo suteikta galimybė kiekvieną dieną ramiai paskaityti ir kurti savo klasės skaitytojo kampelį. Jame vaikai klijavo savo skaitomų knygų pieštas iliustracijas, įsikurdavo paskaityti. Pradinukai buvo kviečiami susitikti ir susipažinti su vaikų literatūros kūrėjais, drauge su jais dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse, žiūrėti pagal knygas sukurtus spektaklius, kurti personažus ir pasinerti į knygų skaitymo sūkurį.
Projektą atidarė Kaniterapijos asociacijos narės – psichologė Joana Grygutis ir kaniterapeutė Veslava Citovič-Rull su nuostabiais savo augintiniais: auksaspalviu retriveriu Gongu, labradoro retrivere Kia ir Kavalieriaus Karaliaus Karolio spanieliu Lu. Skaitymas su šunimis prasidėjo pasirodymo programa – vaikai susipažino su šunimis, išbandė dresūros pamokėles, piešė šunis, o keturkojai draugai darbus įvertino letenų atspaudais. Į šiuos ypatingus skaitymus šunys atvykdavo po 2 dienas per savaitę. Individuali skaitymo sesija trukdavo 15 minučių. Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo labai trumpas laiko tarpas. Bet 15 minučių vaikui, susiduriančiam su skaitymo sunkumais, yra labai daug. Kaip sako specialistai, skaitymas turi pasibaigti „aukščiausiame taške“, kuomet dar išlieka noras skaityti ir pats skaitymas vis dar siejamas su maloniais pojūčiais. Per visą skaitymo laikotarpį šiuos keturkojus žmogaus draugus spėjo pamilti ne tik projekto dalyviai, bet ir kiti vaikai, mokytojai ir mokyklos darbuotojai. 
Su labai dideliu tikslu – patirti knygos istoriją ją liečiant, uodžiant ir girdint – prie projekto prisijungė ir Pojūčių teatras. Jo įkūrėja ir režisierė Karolina Žernytė kvietė vaikus į tikrą knygos personažo kasdienybę. Vieną saulėtą sekmadienį mokykloje atsirado du pojūčių kambariai, juose atgijo pasaulyje pripažintos iliustruotojos Rasos Jančiauskaitės ir jautrios pasakotojos Modestos Jurgaitytės sukurta knyga „Ypatingas“. Ši knyga pasakoja apie vaiką, kuris turi itin jautrią širdį. Kad įgyvendintų savo idėją ir pasiektų vaikų širdis, teatro aktorės pasitelkė pojūčius: uoslę, lytėjimą, klausą, regą. Spektakliai vyko tris dienas mažoms grupelėms vaikų, kad kiekvienas galėtų laisvai judėti ir pasirinkti savo tempą, lyg detektyvai jie galėjo sekti ir savitai išjausti knygos personažo istoriją. Instaliacijos „Ypatingas“ kūrėjos vaikus mokė ne tik džiaugtis, mylėti ir būti atviriems pasauliui, bet ir saugoti savo jausmus.
Į vienatvės ir draugystės temos nagrinėjimą su mažaisiais leidosi pirmos bežodės knygos „(Ne)vienas“ autorė Ieva Babilaitė. Savo kūrybinėse dirbtuvėlėse rašytoja vaikams atskleidė iliustruotojo darbo subtilybes ir kas jį įkvepia. O, pasirodo, kasdieniai vaizdai pro langą, aplinkos stebėjimas ir klausymas. Autorės knyga skatina atidžiai stebėti iliustracijas, o žodžius kuria patys skaitytojai – tokiu būdu lavinama vaizduotė ir kūrybiškumas. Knyga apie šuns ir varniuko draugystę sulaukė begalės istorijų iš projekto dalyvių, o skaitytojų kampeliai pasipuošė margaspalviais paukščiais. Smagu tai, kad vaikai, su iliustruotoja Ieva Babilaite kūrę paukščius, juos nešė parodyti šunims, su kuriais skaitė. Šios dvi projekto veiklos rūšys rodo nematomą ryšį, kurio nebuvo pastebėję projekto rengėjai. Tai tik dar vienas įrodymas, kad vaikai labai pastabūs.
Karantino suvaržymai pakoregavo ir projekto užsiėmimus. Stabtelėjęs lapkričio mėnesį, projektas savo veiklą tęsė gruodį. Tik visa veikla persikėlė į virtualias erdves. Realūs spektakliai virto vaizdo spektakliais, o realūs susitikimai su knygų kūrėjais tapo nuotoliniais. 
Stalo teatras kvietė į videospektaklį „Eglė žalčių karalienė“. Jo režisierė Saulė Degutytė pasakojo, kas gi yra objektų teatras, o vaikai iš aplink randamų daiktų bandė sukurti savo istoriją. Antrąją dieną su autore mokiniai keliavo po šaldytuvo pasaką iš Jono Basanavičiaus tautosakos bibliotekos „Stebuklinga pati“, po jos kibo kurti magnetinių personažų savo pasakai ant šaldytuvo.
Viena mama įsibėgėjus projektui rašė: „Didžiausias ačiū už galimybę išgirsti vaiką prašant paskaityti. Už galimybę pamatyti, kaip beklausydamas istorijos susidėjęs delniukus jis užsnūsta. Arba kaip nenuilsdamas gali kovoti už nuskriaustus knygos personažus, juos ginti ir su jais susidraugauti, iškeliauti į kitus pasaulius. Matau, kaip tos istorijos seka viena po kitos, viena po kitos... ir suprantu, kad mano vaikui skaitymas tampa visų pirma džiaugsmas.“  

Alytaus Dainavos progimnazijos projektų vadovė Eglė Lynykienė

Projektas finansuojamas iš valstybės biudžeto vaikų vasaros stovykloms ir kitai NVŠ veiklai finansuoti skirtų lėšų.

Įvertinti naujieną



[[ratings:total votes]] -/5 (Balsų 0)
Dalintis:
Paskutinė atnaujinimo data: 2020-12-15