Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Susipažinkite su slapukų politika.


Projekto „Kultūrinio paveldo puoselėjimas šiaurės šalių kontekste“ stažuotė Hiiumaa saloje, Estijoje

2021 10 19

2021 m. spalio 10-15 d. Alytaus „Sakalėlio“ pradinės mokyklos delegacija (vyresnioji pradinių klasių mokytoja Vilma Žilionienė, pradinių klasių mokytojos metodininkės Laima Aleknavičienė, Jolanta Janavičiūtė, anglų kalbos mokytoja metodininkė Renata Mockevičienė, direktorė Virginija Vitunskaitė) ir projekto partnerinių mokyklų delegacijos lankėsi Palade ir Suuremõisa mokyklose (Estija, Hiiumaa sala). 

Alytaus „Sakalėlio“ pradinėje mokykloje įgyvendinamas Tarptautinis Nordplus Junior projektas, kurio idėja – palyginti Narva Paju (Estija), Salaskóli (Islandija), Alytaus „Sakalėlio” pradinės (Lietuva), Suuremõisa mokyklų (Estija) poreikius kultūros vystymo, puoselėjimo, ugdymo procese; taip pat patobulinti mokytojų įgūdžius, atrandant naujus metodus perteikiant tautinę kultūrą, ją puoselėjant, pasikeisti mintimis ir idėjomis apie tautinio paveldo išsaugojimo galimybes ir iššūkius; sudominti mokinius kultūriniu palikimu, skatinti jį puoselėti, tobulinti mokinių kultūrinę kompetenciją, plėsti suvokimą apie savo šalies kultūros šaknis, tam, kad įgytas suvokimas pasitarnautų bendram mokinių išprusimui.
Stažuotės programa Hiiumaa saloje buvo pakankamai intensyvi ir įdomi: Palade ir Suuremõisa mokymo įstaigų (darželis, pagrindinė ir profesinė mokyklos)  direktorius Antti Leigri supažindino su Estijos švietimo sistema, jo vadovaujamų įstaigų veiklomis, ugdymo aplinkomis, priemonėmis. Stažuotės dalyviai turėjo progą pabendrauti, dalintis gerąja patirtimi, mokytis, vykdė praktines ir pažintines veiklas, sužinojo skirtingų kultūrų ypatumus, kaip puoselėjamos tautinės vertybės, kokiais būdais siekiama išlaikyti, atkurti, puoselėti senuosius amatus, menus, išlaikyti „gyvą“ istoriją ir tradicinius amatus. 

Mokytojai pažintines ir kultūrines kompetencijas tobulino įspūdingame Patirčių muziejuje, lankėsi prie salą garsinančių Tanhkuna, Kopu švyturių, paminklo kelto „Estonia” katastrofai atminti, kariniame muziejuje, amatų dirbtuvėje. Įgyvendinant projekto uždavinius vyko praktinės dirbtuvės, kur mokytojai gamino papuošalus ant medžių plokštelių, vėrinius staltiesėms prilaikyti, muilą, gamino tradicinius patiekalus; lankė autentišką kaimą, kur susipažino su kaimo statinių architektūra, rakandais, bet ir tyrinėjimų centru, kur įrengtas Hiiumaa salos naudingų iškasenų muziejus.

Projekto prasmingos veiklos, skirtos ne tik pažinti, bet ir tyrinėti, todėl mokytojai tyrinėjo augalus, drugelius, aptarė tyrimų rezultatus; pasidalinta kultūrinėmis ir praktinėmis patirtimis, metodais, kaip mokyti(s) paruošti tradicinius patiekalus, pažinti savo krašto kultūrą, mokytis netradicinių amatų. 

Baigiamasis projekto partnerių susitikimas planuojamas šių metų lapkričio mėnesį Alytaus „Sakalėlio” pradinėje mokykloje ir kitose, regioną, šalį reprezentuojančiose vietose; vyks ne tik pažintinės, praktinės veiklos, bet ir pažintis su dzūkų kraštu, papročiais, tradicijomis, folkloru, amatais, kulinariniu paveldu. 
    

Alytaus „Sakalėlio” pradinės mokyklos direktorė Virginija Vitunskaitė
 

Įvertinti naujieną



[[ratings:total votes]] -/5 (Balsų 0)
Dalintis:
Paskutinė atnaujinimo data: 2021-10-19