Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.
Susipažinkite su slapukų politika.
Sausio 23 d. Putinų gimnazijos Ib ir IIb klasės vyko į Kauno technologijų universiteto (KTU) Cheminės technologijos fakulteto laboratorijas. Tai buvo išvyka pagal KTU ir Alytaus Putinų gimnazijos bendradarbiavimo planą. Laboratorijose atlikome anglies dioksido molinės masės nustatymo, elektrolitų ir neelektrolitų pH vertės matavimo bandymus. Spalvinės mainų reakcijos tirpaluose išvirkščiosios klasės metodo būdas ypatingas tuo, kad mokiniams naują temą išmokus patiems, ją vėliau dėsto mokytojas.
KTU laboratorija erdvi, turi daug įvairių chemijos bandymams reikalingų įrenginių ir pakankamai vietos visiems patogiai dirbti. Ant stalų jau laukė cheminės medžiagos, mėgintuvėliai, cheminiai įrankiai ir prietaisai,
užduočių lapai ir kitos priemonės. Visų bandymų metu su malonumu mums padėjo bei patarė dvi nuostabios dėstytojos ir KTU studentas. Apsivilkome baltus chalatus ir poromis susėdome prie stalviršių, kur jau buvo sudėtos mums reikalingos cheminės medžiagos. Iš pradžių tikrinome, ar mums duotosios medžiagos yra elektrolitai ar ne elektrolitai. Susibūrėme grupelėmis prie traukos spintų, kur buvo padėti matuokliai, skirti šiam bandymui atlikti. Patikrinę medžiagų elektros laidumą savo užduočių lapuose užrašėme rezultatus ir ėmėmės kitos užduoties.
Antrojoje užduotyje į atskirus mėgintuvėlius įpylėme rūgšties ir bazės, į jas įmaišėme indikatorius ir stebėjome, kaip pakito spalvos. Pastebėtus pokyčius pasižymėjome užduočių lape.
Trečiajame bandyme jau prireikė pagalbos, kadangi reikėjo išmatuoti medžiagos pH. KTU studentas mums paaiškino, kaip veikia universalus indikatorius (jo anksčiau dar nebuvome naudoję). Tai buvo ilgi lapeliai, kurie turėjo 4 indikatorius ant lapelio galo, iš jų spalvos galėjome sužinoti medžiagos pH. Kiekvienas universalus indikatorius pakeitė spalvą ir mes palyginome gautas spalvas su spalvomis ant dėžutės. Tokiu būdu nustatėme medžiagų pH su universaliuoju indikatoriumi. Toliau turėjome naudoti pH metrą – tai prietaisas, kurio galiuką panardinus į medžiagą galima nustatyti tikslesnį medžiagos pH nei su universaliuoju indikatoriumi. Šį prietaisą naudojome pirmą kartą, tačiau susipažinome su juo gana greitai.
Paskutiniąją užduotį atlikome kartu su dėstytojais – pagal duotąsias lygtis sumaišėme chemines medžiagas ir stebėjome, kokios reakcijos ir pakitimai įvyko tarp sumaišytų medžiagų. Rezultatus pažymėjom lape ir išsivedėme bendras bei sutrumpintas jonines lygtis.
Baigę eksperimentus susitvarkėme savo darbo vietas ir padėkojome KTU komandai, koordinatorei Giedrei Urkei už įdomius bandymus, pagalbą bandymų metu ir šilumą. Iš universiteto išvykome geros nuotaikos, pilni naujų įspūdžių, žinių ir noro ateityje dar kartą pasisvečiuoti KTU laboratorijose.
Alytaus Putinų gimnazijos I b kl. mokinė Darija Miliauskaitė