Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Susipažinkite su slapukų politika.


Balandis - autizmo priėmimo mėnuo

2021 04 02

Balandžio antroji yra pasaulinė autizmo diena. Savo darbo patirtimi dalinasi kiekvieną dieną susiduriančios su šiuo sutrikimu, specialioji pedagogė, logopedė metodininkė Aušra Paulėkienė ir vyresnioji specialioji pedagogė, logopedė Renata Grigalienė.

Kas yra autizmas?

Autizmas yra neurologinis raidos sutrikimas, kuris paprastai lemia nepakankamą vaiko socialinių įgūdžių, kalbos ir elgesio išsivystymą ar šio vystymosi sulėtėjimą. Autizmo lemiami raidos sutrikimai apima tam tikrą spektrą, todėl autizmas pasireiškia skirtingai kiekvienam individui. Pavyzdžiui, kai kurie vaikai gali kalbėti, tuo tarpu kiti kalba sunkiai arba visiškai nekalba. Ne tokie sunkūs autistiško raidos sutrikimo atvejai diagnozuojami kaip įvairiapusis raidos sutrikimas arba Aspergerio sindromas (asmenų, kuriems nustatytas Aspergerio sindromas, kalba normali, tačiau jie patiria daug autistiškų socialinių bei elgesio problemų).
 Autistai gali vystytis ir tobulėti! Svarbu kuo anksčiau pradėti teikti jiems efektyvią pagalbą ir ugdyti vaiką. Kuo anksčiau šie vaikai gauna tinkamą pagalbą, tuo geresnės prognozės ateityje.

ASS ( autizmo spektro sutrikimas )

Autizmas – vienas tų „keistų“ raidos sutrikimų, apie kuriuos labai sunku paprastai kalbėti. Visi vaikai, turintys ASS, labai skirtingi, nevienodai reaguoja į aplinkos dirgiklius, sunkiai prisitaiko prie aplinkos.
Vaikui augant, dažnai ryškėja elgesio problemų, kurios dar labiau apsunkina bendravimą su vaiku, jo adaptaciją namuose ir ugdymo įstaigoje.

Autizmas ir jo spektro sutrikimai (ASS) – kompleksiniai raidos sutrikimai, kuriems iš esmės būdingi bendravimo ir socialinių santykių su kitais asmenimis sunkumai. Jie pasireiškia kokybiniais socialinio bendravimo, komunikacijos bei elgesio ypatumais ir yra vieni sudėtingiausių vaiko raidos sutrikimų.

Dirbdama mokykloje pastebiu, kad vaikams augant, autizmas pasireiškia kaip dėmesio, suvokimo, aplinkos tyrinėjimo, socialinio elgesio, kalbos, motorikos, sensorinės integracijos sulėtėjimas ir sutrikimas. Ugdant autistiškus vaikus pritaikau ugdymo programą atsižvelgdama į  jų ugdymosi poreikius. Žinau, kad tradiciniai darbo metodai šiuo atveju netinka. Nuolat primenu mokytojoms, kad labai svarbu visiems laikytis tam tikrų reikalavimų, siekti vienodų ugdymo ir pagalbos tikslų. Nepriklausomai nuo vaiko kalbinių galimybių ypatingą dėmesį kreipiu į komunikacijos gebėjimų ugdymą, vizualinį mokymą, bei stengiuosi, kad darbas būtų struktūruotas. Pratybų metu veikla eina po veiklos su trumpomis pertraukėlėmis. Formuojant socialinę vaiko raidą, ugdant jo kalbinius gebėjimus labai skatinu tėvų ir vaikų bendradarbiavimą. Taigi, mokykloje svarbu ne tik gebėti mokytis, bet ir ugdyti bendravimo ir komunikavimo kompetencijas, savo patirtimi dalinasi Aušra Paukėkienė.

Man kiekviena diena pamoka, kurios laukiu, darbą, kurį dirbu - man malonumas, sako specialioji pedagogė, logopedė Renata Grigalienė.

Prisidėdama prie autizmo sutrikimus turinčių vaikų ugdymo, tobulėju, man atsivėrė visai kitoks pojūtis į aplinkas, į gyvenimą, į atsakomybes. Kiekvienas mokinys savitas, prisitaikau prie kiekvieno poreikių, daug dėmesio skiriu sensorinių jutimų stiprinimui. Vaikų tėvai, mano palaikytojai ir patarėjai, iš jų daug sužinau apie mokinuko poreikius, stiprias savybes, bendradarbiavimas man svarbi eiga dirbant su autizmo spektro sutrikimus turinčiais vaikais.

Autistai sugeba mylėti, kaip ir visi kiti žmonės. Meilė kitiems žmonėms nepriklauso nuo gebėjimo laisvai kalbėti apie nieką, suprasti kitų žmonių veidų išraiškas, bei stengtis patikti kitam. Autistai nemoka kopijuoti kitų žmonių emocijų, bet geba jausti tokią pat užuojautą, kaip ir visi kiti. Tiesiog jie ją kitaip išreiškia. Paprasti žmonės dažniausiai stengiasi išreikšti užuojautą, o autistai bando išspręsti problemą, kuri nuliūdino žmogų. Nėra priežasčių laikyti, kad vienas kuris iš šių būdų geresnis už kitą.

Renata Grigalė
 

Įvertinti naujieną



[[ratings:total votes]] -/5 (Balsų 0)
Dalintis:
Paskutinė atnaujinimo data: 2021-04-02