BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Susipažinkite su slapukų politika.


STEAM ugdymas besikeičiančiame pasaulyje

2025 01 07

Šurmuliuojančioje klasėje grupė mokinių susirenka prie darbo vietos, karpo ir smulkina seną popierių, kad iš gautos popieriaus masės patys pasigamintų popieriaus lapus. Ir ne bet kokius, o inkrustuotus sėklomis, kad popieriaus atliekos ne tik atgimtų, bet ir atgytų augalo pavidalu. „Nemanėme, kad iš popieriaus, kurį jau rengėmės išmesti, galima padaryti kažką panašaus, – prisipažįsta trečiokai, – bet dabar nekantraujame pamatyti, kaip atliekas galime paversti kažkuo nauju.”
Alytaus Panemunės progimnazijoje tokios pamokos jau tampa įprastomis. Šiandieniniam pasauliui keičiantis greičiau nei bet kada anksčiau, jau dabar turime taikyti ugdymo metodus, kurie gerokai peržengia tradicinės pamokos ribas. „Dauguma darbų, kuriuos mūsų dabartiniai mokiniai dirbs suaugę, šiuo metu dar net neegzistuoja, - sako progimnazijos direktorė Giedrė Romaškienė, - todėl itin svarbu ugdyti mokinius ne tik įprastose pamokose, bet ir diegti 21-ojo amžiaus įgūdžius – kritinį mąstymą, kūrybiškumą, problemų sprendimą.“

Jauno žmogaus švietėjams bei ugdytojams kyla esminis klausimas: kaip padėti jam įgyti įgūdžių, kurie bus reikalingi ateities sėkmei? Alytaus Panemunės progimnazija tiki, kad atsakymas slypi STEAM ugdyme, kuris visapusiškai parengia mokinius 21-ojo amžiaus iššūkiams. „Ugdymas mokykloje turi būti gyvenimiškas: geriausios pamokos yra tos, kuriose mokiniai mokosi per patirtį, kai ugdymas – projektinis, o metodai – nauji ir kūrybingi”, - prideda direktorė. 

Tarptautinė patirtis – gyvenimui, ne tik pamokai

Pirmadienio rytas, 8 valanda. Alytaus Panemunės progimnazijoje skamba skambutis, o mokiniai renkasi į pirmąją pamoką, kurioje mokosi kasdienių dalykų: matematikos, lietuvių kalbos ar gamtos mokslų. Tuo pačiu metu šeši progimnazijos mokiniai pradeda savo dieną visai kitaip – jie yra mokykloje Ispanijoje, Valensijoje, kur kitokios klasės, kiti mokytojai ir bendraklasiai, mokosi lyg ir tų pačių dalykų, tačiau su visiškai kitokia nuotaika. „Dieną pradėjome mokykloje, žaidėme žaidimus, susijusius su matematika, kuri šioje mokykloje yra sustiprinta, - prisimena Jokūbas, viešėjęs minėtoje Valensijos mokykloje, - todėl žaidimai pasirodė gana sudėtingi, bet įdomūs, pavyzdžiui, pabėgimas iš kambario!“

Pastaruosius trejus metus Alytaus Panemunės progimnazijos mokiniai ir mokytojai įgijo daug tarptautinės patirties ugdydami savo STEAM kompetencijas, mat mokykla turi Erasmus+ akreditaciją, kuri suteikia galimybę kiekvienais metais mokyklai pačiai nuspręsti, kokius projekto mobilumus nori vykdyti, kokiose tarptautinėse veiklose dalyvauti ir kokias mokytojų bei mokinių kompetencijas stiprinti. „Tai nėra tik vienkartinis projektas, turime pripažinti, kad akreditacija – unikali, kasmet be didelių mūsų pastangų  suteikiama galimybė tobulėti tiek mokytojams, tiek mokiniams”, - sakė progimnazijos projektinio darbo specialistė Ieva. 

Per šiuos trejus metus 36 mokiniai ir 40 mokytojų jau dalyvavo veiklose užsienio mokyklose ir organizacijose. „Buvau nustebęs, kad visi mokiniai dirba su nešiojamaisiais kompiuteriais ir beveik neturi vadovėlių, būtų gerai, kad ir pas mus kiekvienas mokinys turėtų po kompiuterį, su kuriais per pamokas dirbtumėm”, - pasakoja savo įspūdžius Nojus, kuris pernai gegužės mėnesį su dar penkiais mokiniais lankėsi Italijoje, Parmoje esančioje mokykloje. Daugumai mokinių šie mobilumai yra tokia patirtis, kurią atsimins visą gyvenimą. Parmoje mokiniai ne tik dalyvavo pamokose, bet ir sportavo, šoko, kūrė multimedijas kartu su svetingais italais. Deimantė dalijasi, kad jai buvo malonu būti draugiškai priimtai visos mokyklos bendruomenės ir susirasti naujų draugų. „Šios mokyklos mokiniai, mokytojai ir darbuotojai visada šypsojosi ir sveikindavosi, - sakė ji, - buvo linksma pamatyti, kai italai parašė ant plakatų Welcome Alytus.” Tokios patirtys mokiniams yra labai svarbios, įžiebia jiems daug entuziazmo ir motyvacijos bei parodo, koks platus pasaulis ir kiek daug galimybių jų laukia ateityje. 

Mokytojai mokosi visą gyvenimą

Erasmus+ projektuose mokytojai taip pat tampa mokiniais. Savaitės trukmės kursuose Islandijoje dalyvavusi direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vilma intensyviai mokėsi projektinio ugdymo metodo. Pavaduotoja patvirtina, kad tai tikrai nebuvo tik „sėdžiu ir klausau” mokymasis: „Kursuose aiškinomės, kaip galima mokyti ir mokytis pasitelkiant projektines veiklas, 21-ojo amžiaus įgūdžius ir kompetencijas, susipažinome su konkrečiais projektų pavyzdžiais Islandijos mokyklose”,- prisimena pavaduotoja. 
Kai mokiniai ar mokytojai grįžta iš Erasmus+ mobilumų, jie parsiveža ne tik nuotraukas ar suvenyrus. Jie parsiveža kai ką, ko neapčiuopsi – pasitikėjimą savimi, naują požiūrį į aplinką, drąsą galvoti plačiau. Su tokiu požiūriu iš mokymų Nicoje sugrįžo ir anglų kalbos mokytoja Jurgita. „Nicoje ne tik gilinome žinias apie mokinių mokymosi stilius, - dalinasi mokytoja, -  bet ir supratome mokinių emocinio intelekto svarbą: kaip mokiniai jaučiasi, dažnai lemia, kaip jie mokosi.“ Jurgita pripažįsta, kad tokie kursai suteikia galimybę pamatyti savo darbą kitu kampu, įkvepia ir praplečia akiratį. 

Šios mobilumų patirtys, žinoma, įkvepiančios, bet kaip su likusiais mokyklos darbuotojais? Erasmus+ akreditacija siūlo įgyti tarptautinės patirties ne tik tiems, kurie vyksta į mobilumus užsienyje. Užsienio eksperto, įtraukiojo ugdymo profesionalo, Luka Femec vizitas buvo naudinga patirtis visai mokyklos bendruomenei. Jis dvi dienas stebėjo kasdienes veiklas, lankėsi pamokose, analizavo mūsų ugdymo procesą, o vėliau surengė seminarą visam mokyklos kolektyvui. „Tikiuosi, kad savo patarimais pasėjau sėklas būsimiems pozityviems dalykams, kurie vyks jūsų mokykloje, - po seminaro kalbėjo Luka. - Esate puiki mokykla ir komanda ir aš neabejoju, kad jums pavyks įveikti visus būsimus iššūkius, kurie jūsų laukia.“ Toks Erasmus+ poveikis parodo, kad tarptautinės patirtys keičia ir įkvepia visą bendruomenę, neapsiribojant vien mobilumais į užsienio mokyklas.

Auganti vertė progimnazijai

Per trejus metus, kai progimnazijos mokiniai ir mokytojai dalyvauja tarptautinėse veiklose ir mokymuose, tapo akivaizdu, kad kiekvienas iš mobilumų bendruomenei prideda neįkainojamos patirties. Tačiau ne mažiau svarbu, kad veiklos prisideda ir prie mokyklos strategijos įgyvendinimo ir ugdymo kokybės kėlimo. „Džiaugiuosi, kad ryžtingai žengiame savo užsibrėžtų tikslų link - stiprinti STEAM kompetencijas, kad mokyklos vadovai, mokytojai, pagalbos specialistai gali kompetencijas tobulinti tarptautiniu lygmeniu, semtis patirties ir ja dalytis Europos Sąjungos mokyklose, kad galime sudaryti sąlygas savo mokiniams keliauti, pažinti ir mokytis daug įdomesniu ir patrauklesniu būdu“, – džiaugėsi progimnazijos direktorė Giedrė Romaškienė. 

Alytaus Panemunės progimnazija

Įvertinti naujieną



Balsai -/5 (Balsų 1)
Dalintis:
Paskutinė atnaujinimo data: 2025-01-08